Fractiemedewerker Johan Paul de Groot benoemd als griffier in Landsmeer

KENN8863.JPGdonderdag 24 juni 2021 20:44

Vandaag is bekend geworden dat onze fractiemedewerker Johan Paul de Groot door de gemeenteraad van Landsmeer is benoemd als griffier. Wij feliciteren hem van harte met deze mooie functie! Op 1 juli starten zijn werkzaamheden als griffier, voorlopig voor 24 uur in de week en vanaf 1 september fulltime. Dat betekent dat Johan Paul per 1 september afscheid zal nemen van de Statenfractie.

Sinds september 2013 is Johan Paul medewerker van de Statenfractie. De eerste jaren als vaste adviseur van Statenlid Geert Jongsma en sinds de verkiezingen van 2015 van Statenlid Michel Klein. Michel Klein: “We gaan Johan Paul enorm missen! Zijn ervaring in de provinciale politiek, zijn kennis van Noord-Holland, maar ook zijn prettige persoonlijkheid hebben veel voor de fractie betekend.” In het team van een Statenlid, twee duo-commissieleden en een viertal vrijwilligers was Johan Paul van grote waarde. Naast het beleidsinhoudelijke, procesmatige en organisatorische deel was hij verantwoordelijk voor het inwerken en coachen van de vrijwillige fractieondersteuners.

Met het vertrek van Johan Paul gaat er veel dossierkennis en ervaring verloren, maar dat gaat volgens hem geen consequenties hebben: “Met Michel hebben we een ervaren Statenlid met een grondige dossierkennis en een uitstekend politiek en strategisch inzicht. De beide duo-commissieleden zijn goed ingewerkt en hebben een goede en inhoudelijke inbreng in de commissies De vier ondersteuners zijn allemaal kundige mensen met een scherpe blik en heldere analyses van de stukken. Er staat een echt stevig team en hoewel ik ze allemaal zeker ga missen zie ik de toekomst van de fractie met veel vertrouwen tegemoet.”

De fractie van de ChristenUnie Noord-Holland is blij dat Johan Paul de komende maanden nog betrokken blijft en wenst hem een heel goede start als griffier in Landsmeer.